Logo Academie voor gedragsverandering

Home

Veel mensen werken in organisaties aan gedragsbeïnvloeding van anderen. Iedere verandering heeft immers direct gevolgen voor het gedrag van mensen. Vaak verlopen verandertrajecten moeizaam. Er is weerstand, mensen vallen terug in eerdere patronen, en het gaat mis omdat mensen niet rationeel zijn in hun handelen. Om mensen met een verandertaak te helpen, is de Academie voor gedragsverandering opgericht. De academie organiseert workshops en opleidingen. Ook ontwikkelen we methoden die gebruikt kunnen worden bij een gedragsverandering, zowel bij interne als bij externe stakeholders.  

Beweging in gedrag    

Beweging in gedrag

Gerald Morssinkhof en Trijnie Stoker schreven het boek: 'Beweging in gedrag: Bakens en routes bij gedragsverandering'. Het boek richt zich op mensen die in hun werk veel te maken hebben met gedragsveranderingen. Binnen en buiten de eigen organisatie.

U kunt het boek bestellen bij ons bestellen. De kosten per boek: € 27,50 inclusief verzendkosten.

Lees hier de recensie van Nico Jong, Marjolein te Kolsté en Hanneke Tinor-Centi.

 

 

Expert Gedragsverandering door communicatie

Steeds vaker krijgen communicatieadviseurs de vraag om het gedrag van stakeholders effectief te veranderen. Kun jij als communicatieprofessional zo’n gedragsverandering waarmaken? Wat kun je doen om werkelijk een verschil te maken? In de opleiding Expert Gedragsverandering door communicatie leer je in 3, 5 of 7 dagen hoe gedragsverandering werkt en wat communicatie kan bijdragen.

Opleiding Gedragsverandering in organisaties 

Organisaties zijn in beweging met steeds nieuwe ambities. Het succes van de verandering wordt mede bepaald door de bijdrage van medewerkers. Het gaat daarbij vrijwel altijd ook om nieuw gedrag van medewerkers. Onderzoek toont aan dat het gros der medewerkers positief staat tegenover verandering. In die zin lopen ambitie van de organisatie en instelling van medewerkers gelijk op. En toch is de praktijk vaak weerbarstig en is het moeizaam om tot het gewenste effect te komen, ondanks de mooie vertrekpunten. En dan stelt men jou de vraag, hoe nu verder? Hoe kun je ervoor zorgen dat nieuw beleid wordt geïmplementeerd, ambities worden gehaald en interne cultuurveranderingen worden doorgevoerd? Hoe kun jij ervoor zorgen dat de organisatie daadkrachtiger wordt? En dat er meer wordt samenwerkt met derden? In de opleiding Gedragsverandering in organisaties leer je in drie dagen hoe gedragsverandering werkt en hoe je daarop invloed kunt hebben.


 

naam  
e-mail*  
tel.nr  
onderwerp  
bericht  
antispam   (vul hier 'ja' in)
   
Een webdesign van Reclamebureau Ontwerpfabriek Hilversum